mercredi 14 septembre 2016

Oefeningen ; exercices / trappen van vergelijking; degrés de comparaison (2) / de vergrotende trap, de comparatief; le comparatif / Nederlandse spraakkunst (grammatica); grammaire néerlandaise

  • Grammaire néerlandaise : théorie / Nederlandse grammatica, Nederlandse spraakkunst : theorie
  • Les degrés de comparaison : le comparatif / De trappen van vergelijking : de comparatief, de vergrotende trap, de vergelijkende trap
  • Emploi de DAN et ALS

Koppelpoort, Amersfoort, Nederland
---------------  
 Vergelijk en maak zinnetjes met behulp van de woorden.

--------------
OPLOSSINGEN / SOLUTIONS

- Het huis van de Verhagens is even zo groot als het huis van de Buyls. / Het huis van de Verhagens is net zo groot als het huis van de Buyls.
- De rok van Lies is langer dan de rok van Marjolein. / De rok van Marjolein is minder lang dan de rok van Lies.
- De brief van mijn broer is even kort als de brief van mijn nicht. / De brief van mijn broer is net zo kort als de brief van mijn nicht.
- Ik rijd vlugger met de brommer dan met de fiets.
- Henk eet evenveel als Peter.

Document 'Vergelijk' en format JPG sur Pinterest :

https://fr.pinterest.com/pin/319051954835538261/

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire